woensdag 7 januari 2015

Tegengaan van verveling

En post nummer 4 alweer. Ja ik moet wat doen om de verveling tegen te gaan en schrijven is nu eenmaal een hobby van me, dus dan kom ik al snel in de verleiding om weer iets op papier (of scherm in dit geval) te zetten.

Alweer twee dagen geleden dat ik geopereerd ben. De napijn valt gelukkig ontzettend mee, hoewel ik mijn teen zo nu en dan zeker nog wel voel. Hierbij kan je denken aan kloppingen en steken. Maar uit ervaring weet ik dat dit normaal is. Ook 's nachts gaat het prima. Het is even draaien om een fijne lig-houding te vinden waarbij mijn voet op een kussentje rust, maar als ik eenmaal lig dan lig ik ook heerlijk. 48 uur na de operatie zijn we inmiddels en dat betekend dat ik voorzichtig het verband mag verwijderen. En jee wat kunnen ze om een teen veel verband doen. De situatie is als volgt.
teen, gaas, watten, en par meter verband. Verwijderd ook zo lekker. Omdat de wond niet gehecht of iets is bleef het gaas behoorlijk aan de wond plakken, maar met behulp van wat nat keukenpapier heb ik het gaas toch nog redelijk pijnloos kunnen verwijderen. En hoe het er nu uit ziet? Een foto zal ik jullie besparen want echt fris oogt het niet, blauw, dik, en veel korsten en bloedresten. Maar dat trekt wel weer bij. Kan nu gelukkig wel weer normaal op m'n voet staan. Niet dat dat mag want moet nog minimaal tot maandag met m'n voet hoog blijven liggen. en tja wat doe je dan?

* Huiswerk maken / studeren
* Facebook / Twitter etc.
* Tv kijken
* Blogs, boeken, tijdschriften lezen
* Sporten

sporten?

Ja sporten. Ik heb namelijk zitten denken, er zijn genoeg oefeningen die je ook kan doen zonder dat je daarvoor hoeft te staan en waarbij de voet hoog kan blijven liggen. Het zijn misschien niet meteen de meest effectieve of inspannende oefeningen maar alles is beter dan niks. Want geloof me, als je al 4 maanden gewent bent om elke dag oefeningen te doen dan is het heel lastig om dan ineens een week stil te blijven zitten. Dus zie hier mijn trainingsschema.


De benen, rug, armen, schouders en buik komen gewoon aan bod.
Goed rechtop zitten op een lekkere zachte en comfortabele bank terwijl je been voor je gestrekt op een tafeltje rust vergt veel inspanning van je rug en je buik. Met wat gewichtjes kan je tevens ook prima zittend de armspieren trainen. langzaam en gecontroleerd je benen een voor optillen is goed voor de beenspieren, en door met je rug op de grond te gaan liggen voor een tafeltje waar je je been op laat rusten kan je uitstekend buikspieroefeningen doen. Dus ja ik kom de komende dagen wel door. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten